Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Nisan 2016 Pazartesi

Takvimsel Pazarlama

Pazarlama literatürü son 20 yılda oldukça zenginleşti ve yeni birçok kavram pazarlama dünyasına girdi. Bu yeni kavramlar arasına ‘Takvimsel Pazarlama’ kendine özgü teknikleriyle girmeye aday.
Aslında belirli bir takvime yada çeşitli mevsimsel, astronomik olaylara dayalı olarak yürütülen bu pazarlama biçiminin ilkel halini seyyar satıcılarda görmekteyiz. Aniden bastıran bir yağmurla her köşe başında beliren şemsiye satıcıları, takvimsel pazarlamaya küçük bir örnektir.
Takvimsel pazarlama adından da anlaşılacağı gibi belirli bir takvime veya periyoda bağlı olarak çeşitli mevsimsel – astronomik olaylar, etkinlikler, ritüeller gibi unsurlar doğrultusunda ürün yelpazesinin esnetilerek pazarlama fırsatlarının kullanılmasıdır.
Örneğin son dönemde popüler olan Batman-Superman kapışmasıdır. Bir film serisinin en son periyodunda izleyici ile buluşan film pek çok marka için yeni bir fırsat yaratmıştır. Bu filme ait çeşitli temalar markaların pazarlama konusu içinde yer almaktadır. Filmin logoları, müzikleri, afişleri, görüntüleri, birçok ürün üzerinde ve müşteri ile temas edilen her noktada hedef kitle ile buluşmakta, markalar kendilerine has özellikler ile gündeme dahil olmaktadır.
Şu günlerde ulusal takvimimize en yakın olarak 23 Nisan tarihi bulunmaktadır. Ulusal egemenlik ve çocuk bayramı, çocuklara yönelik mal ve hizmetlerin talep artışının yaşandığı bu konuda ilgi ve bilginin arttığı bir dönemdir. Burada yapılması gereken, ürünlerin 23 Nisan teması doğrultusunda esnetilerek oluşan talebi karşılamaktır. Örneğin bir tavuk üreticisi çocuklar için tavuk ürünleri üretebilir veya çeşitli promosyonlar ile bu sürece dahil olabilir.
Takvimsel pazarlamada öncelikle yapılması gereken, içinde bulunulan sektörü yakından ilgilendiren belirli bir takvime veya periyoda bağlı olan olayların çıkarılmasıdır. Bu olaylar sizin temanızı oluşturarak, yaşanan ilgi ve bilgi artışına bağlı olarak ortaya çıkan talebi, ürünlerinizin hitap ettiği hedef kitle doğrultusunda karşılayacaktır.
Takvimsel pazarlama gerçekte, gündemi takip edip fırsatları kovalamak, üretilen mal ve hizmet ile sürece dahil olmaktır. Geçmiş yıllarda 11 gezegenin sıraya dizilişini fırsat bilip bu olaya özgü unsurları kullanan pek çok marka olmuştur. Bayram dönemlerinde ücretsiz telefon görüşmeleri veya internet hediyesi ile sürece dahil olan GSM operatörleri bulunmaktadır.
Eğer tarım sektörüne hitap edebiliyorsanız, tarım takvimine bağlı olarak bitki ekim dikim ilaçlama hasat zamanlarında ortaya çıkan talep dalgalanmasını ürün özelliklerinizi esneterek karşılayabilirsiniz. Burada önemli olan oluşturduğunuz takvime yönelik ihtiyaçları önceden tespit edebilmek, oluşacak ilgi ve bilgiyi kullanmaktır.
Pazarlamacılar, üretilen mal ve hizmetler ile hayatımızı şekillendirmekte yön vermektedir. Eğer yön verilmesi güç bir gündem, olay veya durum söz konusu ise yapılması gereken bu sürece dahil olmaktır. 23 Nisan’a yön veremezsiniz, çünkü belirli bir takvime bağlı güçlü bir durumdur. O halde markalar o günde varlıkları ile vücut bulmalı bunu hedef kitlesine hissettirmelidir…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder