Gün geçmiyor ki telefonunuz veya bilgisayarınız için bir güncelleme çıkmasın. Teknoloji hızla gelişiyor, ihtiyaçlar ve beklentiler eskisine nazaran çok hızlı değişiyor. Bunun farkında olan teknoloji şirketleri yeni gelişmelerden geri kalmamak ve müşterilerini memnun edebilmek için sürekli kendilerini yenilemek ve güncelleme yapmak zorunda. Peki güncelleme dediğimiz şey sadece teknoloji şirketleri için mi geçerli?
Tabii ki öyle değil, her şirket faaliyet gösterdiği sektör için kendini yenilemeli ve kendi güncellemesini yapmalıdır. Bugün, on yıl öncesine göre çok şey değişti. Hedef kitlenizin beklentileri, anlayışı, ihtiyaçları değişti. O halde şirketler diri kalabilmek için kendi güncelleme programlarını oluşturmalıdır.
Öncelikle işe pazar analizi ile başlayalım. Müşterileriniz kimler, sizi nasıl buldular, sizi neden seçtiler, sizden ne bekliyorlar ve siz onlara ne veriyorsunuz. Onların ihtiyaçları neler ve bu ihtiyacı siz hangi oranda karşılıyorsunuz, faaliyet gösterdiğiniz sektörde rakipleriniz kimler, rakiplerinize göre üstünlükleriniz ve zayıf yönleriniz neler, rakiplerinizden hangi özellikleriniz ile ayrılıp değer yaratıyorsunuz, ürettiğiniz mal veya hizmetin ikamesi var mı, bu sorulara cevap bulunmalıdır. Bu sorular için elde edeceğiniz cevaplar, sizin iş süreçlerinizi programlamanıza, güncel trendleri yakalamanıza yardımcı olacaktır. Bir çok küresel şirkette trend avcılarının ve trend yapıcıların olduğunu görmekteyiz. En azından bu konu ile ilgili olarak profesyonellerden yardım alabilirsiniz.
İkinci aşamada tedarikçileri ve satış kanallarını ele alalım. Tedarikçilerden sağladığınız girdiler aynı zamanda sizin çıktı kalitenize ve pazar başarınıza aracılık etmektedir. Bu nedenle satış kanallarından elde ettiğiniz bilgileri ve pazar başarısını, tedarikçi girdileri ile karşılaştırın. Optimum kalite müşteri memnuniyetini sağlıyor mu, girdi-çıktı verimliliğiniz fire ve kayıplarınız nasıl, girdilerinize kattığınız değer ve fayda müşteri beklentilerini karşılıyor mu, tedarikçi ve satış kanallarınız şirketinizin vizyonu hakkında bilgi sahibi mi, hedeflerinizi tutturabilmek için paydaş bilinci ile ortak bir strateji yürütülüyor mu, satış kanallarınız şirketinizin felsefesini müşteriye yansıtmada, kurumsal imaj ve itibarınızı desteklemede ne derecede başarılı, müşteri ilişkileri yönetimi ve satış sonrası hizmetler müşteri tatminini sağlıyor mu, bu hususlar masaya yatırılmalıdır. Tedarikçi ve satış kanalları işletmelerin stratejik ortağıdır ve kurulan uzun süreli istikrarlı ilişkiler sizin başarınızda önemli pay sahibidir. Tespit ettiğiniz durumlar ile ilgili olarak paydaşlara bilgi verilmeli onların çözüm ortaklığı ve önerileri ile gerekli güncellemeler yapılmalıdır.
Şirket güncellemelerinin üçüncü ve son ayağını çalışanlar oluşturur. Bir işletmenin en önemli sermayesi insan kaynağıdır. Çünkü işletme kaynaklarını örgütsel amaçlar doğrultusunda kullanan, girdileri çıktılara dönüştürenler çalışanlardır. Başarıdan, kurumsal politikalardan ancak doğru insanlar doğru işlere yerleştirilirse söz edilebilir. Çalışanlarınız aynı zamanda şirketinizin iç müşterisidir. Onların memnuniyeti veya memnuniyetsizliği hedeflerinize ulaşmada önemli bir etkendir. Bu hususta insan kaynakları politikaları ön plana çıkmaktadır. İşe alım süreçlerinizde kullandığınız teknikler yeterli mi, doğru insanları doğru işlere yerleştirebiliyormusunuz, çalışan özellikleri ile iş gerekleri birbirine uyuyor mu, çalışanlarınızın vizyon ve misyonunuzdan haberi var mı, kendilerinden bekleneni biliyorlar mı, onların iş süreçlerinde ve kararlara katılımında yönetim gerekli hassasiyeti gösteriyor mu, çalışanlarınızın bilgi birikim ve deneyimi yapılan iş için yeterli mi, eğitim ihtiyacı var mı, personel devir hızını arttıran nedenler nelerdir, insan kaynakları uygulamalarınız gerekli yenilenme ve değişim için hazır mı, bu ihtiyacı karşılayacak birikim ve kaynağa sahip mi, bunlar gibi ve benzer konular şirket güncellemesini çalışan boyutunda uygulayabilmek için tetkik edilmesi gereken konulardır.
Şirket güncellemesini bahsettiğimiz üç boyutta ele alıp ihtiyaçları tespit edip, yapabilirsiniz. Bu hususta profesyonel bir bakış açısını tavsiye ederim. Çünkü profesyoneller birçok konuyu daha objektif ele alıp değerlendirebilir. Güncellemeler konusunda bazı güçlükler yaşanmaktadır bunların en başında yöneticilerin buna inanmaması ve çalışanların algıladıkları riskler ile ilgili olarak korumacı tutum sergilemeleri gelmektedir. Şeffaf ve katılımcı bir güncelleme süreci işlerinizi daha kolaylaştırarak sizleri başarıya ulaştıracak ve güncel kalmanızı sağlayacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder