Online İtibar Yönetimi İçin SEO
İnternet ortamı çoğu kişi ve kuruluş için halen ciddi bir problem, çünkü çok fazla paylaşım ve bilgi kirliliği mevcut. İsteseniz de istemeseniz de birileri sizin yada şirketiniz hakkında bir şeyler yazıyor veya paylaşıyor. Bilinirliğiniz arttıkça da bu durum, üstesinden gelemeyeceğiniz bir hal alıyor. Bunun için ‘Online İtibar Yönetimi’ üzerinde durup düşünmeniz gereken bir kavram.
Sosyal ağların gelişmesi ve kullanıcı sayılarının gün geçtikçe artması, sizin veya şirketiniz ile ilgili doğru yada yanlış bilgilerin çok daha fazla insana ulaşmasını sağlıyor. Arama motorlarının bu noktada ciddi bir önemi mevcut. Sizin ile ilgili olmayan bir içeriğin aranması durumunda Google da üst sıralarda yer alabilir, olumlu veya olumsuz bir çağrışımdan etkilenebilirsiniz. Bu durumun şirket menfaatine olacak ve kurumsal itibarınızı maksimize edecek şekilde kontrol altında tutulması gerekir. Bu noktada online itibar yönetiminde SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) dikkat edilmesi gereken temel bir kural.
Arama motorlarında adınızın geçtiği aramalarda kurumsal web siteniz veya kontrolünüzdeki diğer web sayfaları yerine, farklı ve alakasız internet sayfalarının üst sıralarda yer alması, itibar yönetiminizin kontrolünüzün dışına çıkmasına sebep olacaktır. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bazı hususlara değinmeyi gerekli görüyorum.
Öncelikli olarak kurumsal web sitenizi ve eklentilerini oluştururken uzun süreli düşünmek gerekir. Bunun için web sitenizde tüm zamanlara hitap eden ve geçerliliğini koruyan içerikler olmalıdır. Geçici içerikler web sitenizin de geçici olmasına neden olacaktır ve zamanla ziyaretçi sayınız düşecektir.
Kurumsal web sitenizin eklentileri sayılabilecek sosyal medya uygulamalarında ve bunların kurumsal internet sitelerinde yer alın. Sosyal medyada içeriğiniz ile gündemi takip ederek güncel kalın. Kurumsal itibarınız için arama motorlarından size ulaşanların doğru bilgiler ile aydınlatılması gerekir. Size ulaşanlar en doğru ve en güncel bilgiyi sizden almalıdır.
Her alanda olduğu gibi arama motoru optimizasyonu yaparken de müşteriler gibi düşünmek, onların eğilimlerini ve ihtiyaçlarını anlamak gerekir. Online itibarınız için müşteri kitlenizin ihtiyaçlarına cevap verebilmeniz gerekir. Onların ilgisini çekecek bir üslup ve yaklaşım, tıklanma oranınızı önemli derecede arttıracaktır.
Birçok şirketin yaptığı en büyük hata internetin gücünü küçümsemektir. İşletmeler faaliyetleri esnasında sosyal mecraları çoğunlukla ihmal eder veya önem vermez. Bu gibi durumlarda takipçi kitleniz giderek sizden uzaklaşır. Kimi zaman da kurumsal kimliğiniz ile ters düşebilecek bir içerik ile gülünç duruma düşebilir, itibarınıza önemli zararlar verebilirsiniz. Bu nedenle uzman görüşlerinden faydalanmak ve destek almak size fayda sağlayacaktır.
İnternet ortamında insanların konuştukları, tartıştıkları ve yorum yaptıkları sayısız forum ve blog bulunmaktadır. Buraları takip edin, yapılan yorumlara ve eleştirilere kurumsal kimliğinizi yansıtacak ve okuyan kitleleri tatmin edecek kısa ve öz yanıtlar verin. Bilgi kirliliği yaratan ve dedikoduya sebebiyet veren yorumlara açıklık getirin. Şirketler için her eleştiri yeniliği ve gelişmeyi getiren çok kıymetli bir tetikleyicidir. Bunun bilinci ile insanların görüşlerine değer verin.
İçerik oluşturmada ve insanlara ulaşmada özgün olun, taklitlerden sakının. Arama motorlarında bir içeriğin tıklanma sayısı akıllı arama nedeniyle sizin daha üst sırala taşınmanıza sebep olacaktır. Ayrıca size ait özgün içerikler, sosyal medyada adınızın daha çok geçmesine ve bilinirliğinizin artmasına katkı sağlayacaktır. Bu da itibarınızı olumlu etkileyecektir.
İçerik oluşturmada ve insanlara ulaşmada özgün olun, taklitlerden sakının. Arama motorlarında bir içeriğin tıklanma sayısı akıllı arama nedeniyle sizin daha üst sırala taşınmanıza sebep olacaktır. Ayrıca size ait özgün içerikler, sosyal medyada adınızın daha çok geçmesine ve bilinirliğinizin artmasına katkı sağlayacaktır. Bu da itibarınızı olumlu etkileyecektir.
Sosyal sorumluluk projelerinin içinde yer almaktan çekinmeyin ve içinde bulunduğunuz faaliyetleri sosyal medyada paylaşın. Şeffaflık günümüzde önem kazanan bir kavramdır. İnsanlar sizin hakkınızda bilgiye ihtiyaç duyarlar, bu nedenle kurumsal yapınızı tanıtacak içerikler ile onlara ulaşın. İnsanlar bildikleri ve tanıdıkları kurumlara yakınlık duyarlar, onların size olan ilgilerini geri çevirmeyin. Onlara vereceğiniz yanıtlar kurumsal imajınıza katkı sağlayacak ve kamuoyu desteğine aracılık edecektir.
Arama motorlarında eğitim kurumlarının ‘.edu’ ve devlet kurumlarının ‘.gov’ uzantılı alan adlarının önceliği söz konusudur. Bunlar gibi alan adına sahip devlet ve eğitim kurumları ile ortak bir projede yer almak veya sponsor olmak, internet sitenizin erişilebilirliğine önemli katkılar yapacaktır ve isminizi üst sıralara taşıyacaktır.
Web sitenizi güncelleme ve erişim sıklığınız arama motorları tarafından algılanmaktadır. Web sitenizin haber köşesinde yada bloğunuzda yer alan bilgilerin sıklıkla güncellenmesi gerekir. Ayrıca güncel haberler ve bilgiler takipçileriniz tarafından olumlu karşılanır ve sizi daha ciddiye alırlar.
Arama motorlarında insanların sıklıkla kullandığı anahtar kelimeler bulunmaktadır. Sitenizi oluştururken sektörünüzle ilgili ve insanların sıklıkla kullandığı anahtar kelimelere dikkat edin ve bunları kullanmaya özen gösterin. İnsanların arama motorlarında en çok kullandığı kelimeler web sitenizi diğer web sitelerinden ayıracak isminizi daha üst sıralara taşıyacaktır. Ayrıca en çok ziyaret edilen sitelere erişim için bağlantı vermeniz ve onlarla iş birliği yapmanız ciddi anlamda size üstünlük kazandıracaktır.
Flash animasyonlar eskiye nazaran önemini yitirmektedir. Birçok firma dikkat çekici ve güzel olması için flash animasyonları tercih etmektedir ancak HTML teknolojileri ile hazırlanan web sitelerine karşı pek fazla rekabet üstünlüğü yoktur. Bu nedenle flash animasyon kullanımından vaz geçilmelidir. Flash animasyonlar ile hazırlanan sitelerin bazı mobil cihazlar tarafından da desteklenmemesi önemli bir sorundur. SEO gücü bakımında HTML teknolojilerinden yararlanmanız sizin avantajınıza olacaktır.
Birçok firma gps bazlı navigasyon ve harita uygulamalarını göz ardı etmektedir. Eğer bu gibi sistemlerde konum ve firma bilgileriniz eksikse dijital pazarlama stratejinizin önemli bir sorunu var demektir. Birçok insan harita uygulamaları ile çeşitli bilgileri aramaktadır. Konum bazlı uygulamalar için SEO konusunda uzman görüşlerinden yararlanabilirsiniz.
Online itibar yönetimi uzmanlık ve süreklilik isteyen bir süreçtir, buraya kadar konunun SEO yönünü ele aldık ancak iş bununla da bitmiyor. Web sitenizin içeriklerinin optimize edilmesi, sosyal medyada çift taraflı etkileşimin sağlanması, dijital PR ajansları ile erişimin arttırılması, ayrıca hukuki boyutlar konusunda danışmanlık hizmetlerinden yararlanılması gerekmektedir. Online itibar yönetimi ile tehditler ve fırsatlar incelenmeli, tespit edilen olumsuzluklar karşısında gerekli tedbirler alınmalıdır. Dijital temizlik ile sizin yada firmanız hakkında ortaya atılan yanlış veya olumsuz bilgiler ivedilikle kaldırılmalıdır. Online itibar yönetimi konusundaki en büyük hata tepkisiz kalmaktır. Bunun için siz siz olun sanal dünyayı asla küçümsemeyin…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder