Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

25 Nisan 2016 Pazartesi

İş Dünyasının Sosyal Medya İle İmtihanı

İş dünyası sosyal medyanın gücünü keşfetmeye başladığı zamanlarda, bu mecraların iş hayatına yönelik kullanımı hakkında pek fazla çalışma ve bu konuda uzman yoktu. Dolayısıyla her firma kendi stratejileri doğrultusunda özgün yöntemler geliştirdi. Onların bu çabaları takipçileri için örnek oldu. Yaşanan süreçte dijital pazarlama kavramının doğması ile birlikte, yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler yavaş yavaş açığa çıkmaya başladı.
Sosyal ağlar günümüzün en çok kullanılan iletişim kanallarından biri. Firmalar bu platformlarda yer almaya çalışa dursun, takipçileri onlardan bir adım önde ve daha bilinçli. Durum böyle olunca kullanılacak içerik, dil ve üsluba çok daha fazla dikkat edilmesi gerekiyor. Uzun yıllar firma bünyesinde çalışan ve firmayı iyi tanıyan biri sosyal ağlarda firmanın dili ile konuşabilir, ancak yeni işe başlayan bir çalışan, firmanın dilini yansıtmada problemler yaşayabilir. Bu konuda dikkat edilmesi gereken kurumsal yapı ile dış dünya arasında kurulacak iletişim dilinin oluşturulmasıdır.
Zaman içinde yaşanan deneyimler ve tespit edilen hatalar çerçevesinde, firmaların dikkat etmesi gereken bazı önemli konular vardır. Bunları şu şekilde özetleyebiliriz;

Sosyal medya faaliyetleri çerçevesinde net bir amaç ortaya konulmalı, kurumsal kimlik ve imaj belirlenmelidir. Sosyal mecralar iletişim kanalınız mı olacak, reklam mı yapacaksınız, sohbet mi edeceksiniz bu ayrım ve sınırlar iyi belirlenmelidir.
Firmalar sosyal medyada doğrudan satışa yönelmek yerine, neden takipçilerinin kendilerini tercih etmeleri gerektiğini anlatmalıdırlar. Ortaya konacak fark ve dikkat edeceğiniz müşteri talepleri, daha geniş kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacaktır.
Takipçiler ile bir bağ ve karşılıklı etkileşim kurmak önemlidir. Bu konuda uzmanların tavsiyelerinden biri, takipçilere firma hikayeleri ile ulaşmaktır. Müşteri kitlesinin ilgi alanları ile firmanın hikayeleri birleştirilmelidir. Bu hikayeler ortak bir kültür oluşturulmasına yardımcı olacaktır.
Takipçiler ile kurulan etkileşim esnasında samimi olunmalı ve onların güveni kazanılmalıdır. Kurumsal iletişim çerçevesinde oluşturulan hashtagler, daha geniş kitlelerin firmanız ve markanız hakkında daha fazla bilgiye sahip olmalarına yardımcı olacaktır.
Takipçilerinizin reytinglerini izlemeniz ve onların beklentileri doğrultusunda içerik üretmeniz, takipçilerinizin sosyal ağlardan keyif almasını sağlayacaktır. Bu sayede bir sosyal ağ sadakati yaratabilirsiniz.
Verilen mesaj her zaman açık ve net olmalıdır. Uzun karmaşık ve teknik paylaşımlar anlaşılması güç olduğundan, ciddi algılanma problemleri yaşayabilir ve kaynak israfına sebep olabilir. Sürekli firmanızdan yada markanızdan da bahsedip sıkıcı olmayın, eğlenceli içerikler ile sosyal ağlarınızı keyifli hale getirin.
Birçok sosyal ağda kullanılacak harf sınırı ile problem yaşayabilirsiniz. Bunun için daha az kelime ile derdinizi anlatacak şekilde içeriklerinizi yeniden düzenleyin. Basit cümleler ile çok şey anlatan mesajları iletmeye çalışın. Takipçi kitleniz paylaşımlarınız üzerinde çok fazla durmayacak ve uzun uzadıya kafa yormayacaktır. Bu nedenle basit ve anlaşılabilir olmaya çalışın çok fazla detaya girmeyin.
Mevcut her sosyal medya kanalında yer almaya ve hedef kitlenizin eğilimlerini anlamaya çalışın. Sosyal ağınızda online olmaya ve anında geri dönüş yapmaya, düzenli aralıklarla içerik üretmeye özen gösterin. Aksi takdirde inandırıcılığınız ve imajınız ciddi zarar görecektir. İçerik üretmeyen bir sosyal ağ kanalının ciddi takipçi kaybı yaşaması kaçınılmazdır.
Aktif olmak adına sürekli gereksiz paylaşımlar yapmayın, gündemi ve hassasiyetleri takip edin. Sosyal medya hesabının firmayı temsil ettiği aklınızdan çıkmasın. Bu nedenle içeriklerinizi ve paylaşımlarınızı firma stratejilerini gözeterek oluşturun. Kalitesiz ve özensiz paylaşımlardan kaçının. Görsel ve sesli içerikler, verilmek istenen mesajın algılanabilirliğini arttıracak ve anlaşılmasına yardımcı olacaktır.
İçeriklerinize gelen beğeni ve yorumları göz ardı etmeyin. Takipçilerinizin görüş ve şikâyetleri, onların beğenileri, sosyal ağlarda pusulanız olacaktır. Karşılıklı etkileşim sempatinizi ve güvenilirliğinizi arttıracaktır, bunun için yorumlara mutlaka cevap verin.
Güncel olmaya ve takipçilerinizi güncel tutmaya çalışın. Firmanız hakkındaki önemli gelişmeleri promosyon ve kampanyaları duyurun. Unutmayın ki takipçilerinizin sizi takip etmesinin en önemli nedeni, firmanız yada markanız hakkında bilgi sahibi olmak ve güncel kalmaktır.
Kullandığınız dil; firmanızın ürünleri, markanız ve hedef kitleniz iyi uyumlu olmalıdır. Eğer çocuklara yönelik bir ürününüz var ve onlara hitap ediyorsanız, sayın ile başlayan resmi bir dil pek de bir işe yaramayacaktır. Markanızın yada firmanızın taşıdığı enerjiyi kullandığınız dil, en iyi şekilde yansıtmalıdır. Bir eğlence mekânı işletiyorsanız üslubunuz hizmetinizi desteklemelidir. Eğlenceli bir dil örneğin; ‘’bu gece solistimiz ajdar ile eğlencenin dibine vuracağız, erdek yıkılacak’’ tarzı bir yaklaşım hedef kitleniz üzerinde daha etkili olacaktır.

Sosyal ağ stratejileri kapsamında tedarikçi ve satış kanallarınız ile olan işbirliğinizi geliştirmeye çalışın. Onlar sosyal ağlarda olmayabilir ama siz onlara liderlik ederek daha etkili bir sosyal medya iletişimi gerçekleştirebilirsiniz.

Sonuç olarak sosyal medyadaki sosyal hesaplarınız kurumsal kimliğinizi yansıtmaktadır. Bu sosyal dünyada var olmaktan daha önemlisi, buradaki sürecin yönetilmesidir. Sosyal medya hesaplarınızı kullanan kişileri seçerken özellikle, kendini geliştirmiş, kurumsal kimliğinizi yansıtacak çalışanlara görev verin. Mümkünse dışarıdan sosyal medya ajanslarından destek alın. Sosyal medyadaki varlığınızı asla küçümsemeyin ve basite indirgemeyin…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder