Teknolojik gelişmeler ve bilgi yoğunluğu yeni bir çağın kapılarını açtı; dijital çağ. Bu bakımdan markalar için dijital çağın önemi göz ardı edilemez. Dijital çağ ile birlikte pazarlamada ve marka stratejilerinde yeni eğilimler ortaya çıktı. Kullanıcılar ile markalar arasındaki etkileşim dijital platformda doğru kullanıldığında, yeni fırsatların oluşmasına yardımcı oluyor.
Dijital çağın seçenek fazlalığı, müşteri deneyimlerini ve hareketlerini hızla değiştiriyor. Bu anlamda müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerini doğru anlayıp, buna uygun stratejileri hayata geçirmek firmaların başarısı ve sürekliliği için önemli bir gündem maddesi.
Geldiğimiz son nokta itibariyle dijital platformdaki her yenilik, firmaların özelliklerine uygun geliştirilen projelerle adapte olmayı zorunlu kılıyor. Her sabah uyanır uyanmaz sosyal medya bildirimlerini kontrol eden insan sayısı göz ardı edilemez boyutlara ulaştı. Bu rakam her on kişiden dördü olarak ifade edilmekte. Bu sebeple en önemli iletişim aracı olarak sosyal medya karşımıza çıkıyor. Sosyal medyadaki çift taraflı iletişim imkânı, etkileşim bakımından firmalara büyük fırsatlar doğuruyor.
İnternetin her alanda hayatımıza girmesiyle, firmaların iletişim yöntem ve teknikleri hızla değişti. Geçmişte yaşanan pazarlama iletişimi etkinlik ve verimlilik problemi, dijital çağda her tık’ın ölçümlenebilmesi ile büyük oranda azaldı.
Pazarlama iletişiminde çift taraflı bilgi akışının olduğu bir dönemde yaşıyoruz. Bu dönemin kurallarının ve dengelerinin farklı olduğu unutulmamalıdır. Günümüzde hala birçok marka bu yeni döneme adapte olabilmiş değil. Bunun sebebi geleneksel yöntemlerin dijital çağda da sürdürülmeye çalışılması. Eğer dijital dünyada yer almak istiyorsanız öncelikle işe, işin doğasını anlamakla başlamanız gerekir. İnternet araçları ve uygulamaları nelerdir, insanlar bu uygulamaları hangi amaçla kullanır, nasıl bir strateji geliştirilmeli ve çözüm sunulmalı, dijital müşteri temsilcisi nasıl olmalı öncelikle bu soruların yanıtları bulunmalı ve devamında dijital pazarlama taktikleri geliştirilmelidir.
Geçmiş klasik pazarlama dönemlerinden farklı olarak artık günümüzde markalar, yaptıkları tüm eylemlerin hesabını vermek zorunda kalıyor. Bu nedenle bu çağın dinamikleri arasında hesap verme ve marka olma bilinci doğrultusunda şeffaflık karşımıza çıkıyor. İnsanların daha çok sosyal platformlarda duygu ve düşüncelerini paylaştıkları açık bir gerçek. Bu bakımdan tüketiciler markalara neden ve niçin sorularını daha fazla yöneltiyorlar. İnsanların yaşadıkları marka tatminsizliği sosyal medyada, yaşadıkları memnuniyetten çok daha fazla dillendiriliyor. Bu anlamda tüketiciler sıklıkla bir markadan hesap sorma eğiliminde bulunuyorlar.
İnternet sayesinde tüketici kitlelerin elinde artık bilgi gücü bulunuyor. Bu güç hızla yayılan ve milyonlara ulaşan bir güç. Geçmişte böyle bir şeyden bahsetmek mümkün değildi, günümüzde ise insanlar araştırıyor, öğreniyor ve paylaşıyor. Bu durum itibariyle artık markalar her davranışlarını birkaç kez gözden geçirmek zorunda kalıyor. Günümüzde kontrol artık markalarda değil. Dijital çağdan korkmak yerine öncelikle bu çağı anlamak, dijital müşteri temsilcilerini ve dijital medya ekibini kurmak, davranış modelleri ile eylem tarzlarını belirlemek gerekiyor. Tabi ki en önemlisi markanın şeffaflığı.
İnternet ve araçlarının yaygınlığı, bilgiye istenilen an istenilen yerden ulaşabilmeyi mümkün kılmaktadır. Bu nedenle sosyal medya, insanların vazgeçilmezi olmuştur. Dünyaca ünlü önde gelen elektronik cihaz üreticileri, insanları bu dijital çağa alıştırmakta onları bağımlı hale getirmektedir. Dijital tüketicilik artarak yaygınlaşmaktadır.
2015 yılında internet üzerinden 200 milyar TL civarında alışveriş yapılacağı ön görülmektedir. Müşteri kitleniz hızla dijital çağa ayak uyduruyorsa, markanız ve firmanız aynı hızda dijitalize olmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder